12 augusti 2009

iPhone

Denna bild är tagen med min iPhone.




























Köpte en iPhone på semestern och många undrar hur den funkar.

+ Mycket är extremt coolt men det är nog mycket för att det är ny teknik.
+ Användarvänlig
+ Alla applikationer (program) man kan installera. Superbra att kunna samla allt på
samma ställe så som adresser, almanacka, att-göra-lista, kartor, väder, inköpslista, spel,
kompass, GPS, isteps, tankomat, valutakonverterare, epost mm.
+ Att söka efter bostäder där man befinner sig är ju suveränt.
+ Ipod funkar fint.
+ Snygg design

- Kameran är riktigt dålig. 3 megapixel men ändå ganska dåliga bildkvalité. Ingen blixt.
Jag tar tillbaka en hel del om kameran. Den är ju faktiskt otroligt mycket bättre än mina andra mobilkameror. Man ställer skärpan genom att trycka på skärmen :) (30/8)
- Hal som en tvål. Det gick inte många minuter innan jag tappade den i golvet. Har nu
köpt ett fult skyddsfodral till den mycket snygga telefonen.
- Man kan inte ringa med Skype via mobilnätet bara om man är uppkopplad mot ett
trådlöst nätverk. Så att ringa med Skype när man är hemma funkar fint!
- Väderapplikationen som följer med suger. Tur att yr.no-appen finns, gratis!
- Batteritiden är ju inte den bästa.

Kanske uppdaterar denna lista någon dag.

Filmkamera är faktiskt riktigt bra. Se exempel nedan.

2 kommentarer:

Mona sa...

Tjena! Jag är intresserad av era iphone erfarenheter. Hör av er när ni kommit på fler bra/dåligt grejjer.

En fråga: Visst har ni köpt en telefon? Alltså; skulle man uppnå ännu bättre användning om båda två i ett par har iphone? Jag upplevde nämligen det när telefonerna med inbyggd kamera kom. Nu när vi båda har sån telefon kan vi båda skicka bilder till varandra. Och även ta emot.

Unknown sa...

Grattis till bebisen!

Ja, osCar har köpt en telefon.
Visst finns det fördelar med att alla i familjen har samma telefon men det är inte supernödvändigt.