19 juli 2008

Abbdul Bin Omar Street 70

osCar i Libanon och vi är kvar här i Amman. Efter en i stort sett sömnlös natt har jag och Wilmer såsat omkring i lägenheten och försökt känna oss hemma, det tar sin tid. Det är en vansinnigt stor lägenhet ca300 kvadrat meter. Vi har stängt in till två rum för att undvika att gå vilse. Ibland ropar Wilmer lite förtvivlat och undrar vad jag är. Vi var och köpte ett lek bowlingset till Wilmer! nästan naturlig storlek på banan. Att ta sig ut i trädgården visade sig vara ett riskprojekt. Dörrarna ut dit går att låsa från insidan så om någon inte ser att vi är där det lätt hänt att bli inlåst. Därför måste jag kontakta houskeepern och säga att jag kommer att gå ner och eftersom han inte kan engelska ringer jag via vår vän Osama B, inte helt smidigt. Vår vattenbehållare (dricksvatten) som gick sönder i gårkväll är fortfarande på vift efter att den hämtades i em´s den skulle komma tillbaka i "evning" vilket borde varit, kan jag tycka. Det känns onekligen lite otryggt och ensamt fortfarande. Det är tur att vi har varandra jag och wilmer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen som utlandssvensk!

Det ÄR krüngligt men ack sü spännande med alla de konstigheter som man utsätter sig för. Nu är det ju ännu mer annorlunda för er än vad det är/var för oss men det är samma kamp om att fü till det pü ett bra sätt.

Jag ü barnen sätter oss i morgon pü planet mot Stockholm och sen vidare mot Umeü.
Moster Emma möter oss pü centralen med Wilmers vagen (super tack!!!) och sen blir det junibacken eller skansen om vädret tillüter. Sköt om er!

Massor av kramar
Martina

Anonym sa...

hej! Kul att ni lägger ut lite info här så att vi kan följa era dagar i Amman. Tänker på er då jag läser om era strapatser, hoppas ni kommer tillrätta och kan känna er hemma snart.

Jag och Elsa kikar på bamse och fixar lite till bröllopsfesten på lördag, synd att ni inte kan komma med, men ni kommer få en fantastisk upplevcelse där ni är nu.

Nu åskar det ute, hoppas på bättre väder till på lördag...

Många kramar Mona och Elsa