29 juli 2008

Utflykt

Så nu är det bokat och klart, Aqaba - röda havet för Irina, Wilmer och mig
i morgon bitti. Eftersom osCar och Bert blir kvar i Turkiet beger vi oss iväg på
egen hand. Jag är dessutom ganska rastlös efter tre dagar hemma i kvarteret
och lägenheten. Inget förutom trötthet, förkylning (wilmer) och olust mot att
bege mig ner på den otillgängliga varma staden, lathet.... har egentligen
hindrat mig från att göra något men nu känns det kul att åka på äventyr igen!

Det ska bli spännande att se hur hotellet är. Jag sneglade på de fem stjärniga
lyxiga varianterna men smålänningen i mig slog till och tänkte om det är ju
ändå tre - fyra nätter och hur mycket är man där.... men beskrivningen i lonely
planet lämnar utrymme för fantasin "the ugly sister" mellan två av de större och
lyxigaste hotellen, spännande!

Dessutom blir saknaden efter osCar större när vi bara är här på hemmaplan.
Wilmer frågar ofta efter pappa och visar på andra sätt att han upplever saknad,
plutten!

Dags att packa badkläderna!

/Lotta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är Irina? Har jag missat något?

Vi befinner oss i Vännfors sen nästan en vecka. Solen skiner och vi badar som aldrig förr. Vi har träffat massor av vänner, utan att jäkta, och det är ganska så toppen!

På måndag blir det Laisvall (om vädret tillåter vill säga) och sen en sväng till Holmsund innan vi åker till övervänta Farföräldrar.

Massor av kramar!
Martina och barnen

Anonym sa...

Bert som jag jobbar med, hans fru heter Irina.

/osCar i Israel