21 juli 2008

Dagar i Amman

osCar är fortfarande i Libanon, Beirut och det går fortfarande segt för dem. Förhoppningsvis kommer de hem i morgon kväll, vi får väl se....

I dag har Wilmer, Irina och jag varit och tittat på ruinerna av den romerska teatern och "strosat" - det är ett helt företag att ta sig fram överhuvudtaget och med barnvagn ett "mission" som kräver full koncentration. Värmen är krävande och vi hittade en härlig enkel och genuin oas på Hashem Restaurant. Där vi åt en otroligt god falafel med diverse tillbehör och drack mynta thé med socker, mycket gott! Det tyckte även Wilmer som tryckte i sig 6 - 7 falafel bollar. Sedan blev det akut blöjbyte i en avsides trappuppgång....

Att ha med sig Wilmer funkar som ett förkläde för mig då vi som i går gick ut och åt han och jag kvällstid. Det är män överallt! De sitter och ha det mysigt med sina vattenpipor och kaffe. Wilmer har lagt sig till med (inte så konstigt att han fortsätter eftersom han får sådan god respons) att avsluta sina besök någonstans med att säga "Hej då, bye bye, nu går jag vi ses en annan dag!" Samtidigt som han vinkar som Silvia med ett leende och huvudet på sned.

Jag sover fortfarande som en kratta och några insikter om mig själv är att jag har väldigt bra fantasi, särskilt på kväll och nattetid då mörkret infinner sig...huva känner mig ungefär som Alfons Åberg som tror att det finns lejon i garderoben. Han "är" dock 4 och jag 35...

Go´natt alla kära!

Ps. wilmer står på vår balkong och det är en vy över Amman drifrån ds.


















































































1 kommentar:

Anonym sa...

Så fin utsikt ni har från balkongen! :) Hoppas det går jätte bra att sova för dig snart, förstår om det känns lite otäckt när allt är så nytt, men ni kommer att klara er. Det vet jag, för jag är lite synsk nämligen :)

Här är det också ganska fint väder, hängde med syster och barnen (och en date ;) på skansen i söndags. Glass och älg hann vi med innan syster åkte vidare upp till Umeå.

kram!