27 juli 2008

Vad gör vi?

osCar åkte iväg till Istanbul samtidigt som morgonbönen drog igång dvs
vid 04.30 tiden. De kommer kanske hem på tisdag och åker troligtvis till
Israel igen på onsdag så jag funderar på hur jag och Wilmer ska lägga
upp vår sista vecka. Funderar på att åka ner till Aqaba, röda havet
längst söderut och sola och bada lite. Jag lovar att ni har ägnat er mer åt det
hemma än vad jag har gjort här. Förhoppningsvis skulle vi kunna möta upp
osCar i Petra - arkeologisk utgrävning, på vägen hem...hm?
Det går dock inte att veta någonting om deras arbets- och restider särskilt långt
i förväg allt beror på så många faktorer.

Efter ett par intensiva dagar har jag och Wilmer haft en VÄLDIGT
lugn hemmadag. Jag tror att vi båda behövde det. Vi har lekt i trädgården,
tittat på Nicke Nyfiken, spelat Bamse-lotto, tvättat, diskat, läst, sovit och ätit
middag ute. En väldigt onyttig sådan sharwarma, Kebab med pommes.
Dessutom fick Wilmer en glass av servitören - hoppas den var ok annars lär vi
väl märka det i morgon...

Wilmer har lagt till "blåsippan ute i backarna står" i sin sångrepetoar, en repetoar
som sjungs igenom flera gånger per dag. I övrigt blir denna charmiga kille helt utom sig,
arg, ledsen och superfrustrerad så fort han inte kan något på första försöket, eller om något inte blir som han tänkt sig, helt otroliga prestationskrav jag funderar allvarligt på om jag/vi gör något galet.
Just nu serverar han mig ofta mat "köttbullar, potatis, sallad och the/kaffe".
Jag gissar att han tagit intryck av allt ätande ute på restaurang. Han har ett durkslag på huvudet och en väska runt halsen och ser väldigt seriös ut, så go!

/Lotta

Inga kommentarer: