02 augusti 2008

Aqabaturism



























Äntligen fick jag till det med internet. Jag vill inte säga hur enkelt det var att fixa "felet"...
Min vanliga datasupport är ju inte närvarande.



















Vi tog långfärdsbuss hit, 4 timmar och vi frös, nog fanns det air kondition alltid. Väl i Aqaba är det varmt som tusan och torrt. Vilket gör att det känns varmare än vid döda havet ibalnd håller vi nästan på att storkna 42 grader i luften och 26 i havet. Dvs vi badar mest. Det går inte att vara ute mitt på dagen. Vi tar siesta. Wilmers nya tider är typ somna 23 - 23.30 vakna 8, siesta 14.30 - 18.

Vi började med att checka in på "the ugly sister" hotell Aqua Marina och fick flashbacks till Bulgarien, tidigt 80 tal. Skitsunkigt och äckligt. Lurvig heltäckningsmassa, en dusch som lossnade från väggen och eluttag som det blixtrade kring. Efter att jag smörjt in Wilmer med solkräm började han krypa runt på golvet och upp i sängen kommer sedan en golvmopp. Han var täckt med långa svart hår, diverse smulor, ja jag vill inte riktigt veta vad det va. När han sedan kissade på mattan brydde jag mig inte, han var säkert inte den första av lukten att dömma...
Det var bara att börja traska runt i varmen på kvällen och leta nytt. Inte helt enkelt men dag två flyttade vi i allfall hit till Mövenpick och det är kanon bra. Privat strand, flera pooler, restauranger och lekplatser, vansinnigt lyxigt och bekvämt helt enkelt. Precis vad jag ville ha!

I dag har vi planerat vår resa till Petra. Åker taxi dit i morgon och buss hem på kvällen. Stressigare än vad vi hade tänkt från början men vi tror inte att vi orkar mer pga av värmen. Frågan är om vi kommer att få ut något av det egentligen men det känns fel att vara så nära och ändå inte varit där. Det blir vad det bli.

Vi saknar osCar och Bert, nu är det en vecka sedan vi såg dem men på måndag - förhoppningsvis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni verkar ha det hyffsat bra, trots saknaden efter Oscar, värmen och hotellets fräschet. Vi här i Huddinge saknar er och ska i morgon åka på semesterns sista utflykt till Norrköping, sen ska Mona börja jobba igen. David och Elsa får lata sig en vecka till, men jag planerar att sätta David i hårt arbete under hans sista lediga vecka, det är massor som behöver fixas med huset... : )

Efter några dagar med Sverige-mått på värmen har vi nu fått lite efterlängtat regn, det är trots allt ganska mysigt med sommarregn.

kram på er!
/Mona