05 augusti 2008

Sista familjedagen

Vi åkte iväg till hotell Intercontinental och badade i pool. Wilmer simmade, hoppade, sprattlade och kokade kaffe. Jag fick efterlängtad Wilmertid och Lotta fick lite efterlängtad egentid med en bok i solstolen. Åt lunch och avslutade sedan badandet med världens dyraste glass. En magnumkopia för 42kr! Ja, vi frågade inte vad det kostade men vi antog att den skulle ha ett rimligt pris eftersom hamburgertallriken på samma ställe kostade 65kr.

Jag och W satte oss i en taxi och åkte hem och vilade. Lotta gick en liten souvernirshoppingrunda och kom hem lagom tills vi vaknat. Efter en banan och lite ompackning åkte vi iväg till Citadellet. Det hade precis stängt men vi charmade oss in en stund. Fick fin utsikt över Amman i solnedgången och vi tog en hel del fina bilder. Sedan hittade vi en restaurang med enbart arabisk meny. Som tur var så talade servitören väldigt bra engelska.

Väl hemma igen blev det att packa den stora resväskan. Efter ett par timmars sömn pep väckarklockan 00.30 och det var dax att bege sig till flyget.
Jag låtsades om att jag inte såg skylten "passengers only" så att jag kunde hjälpa Lotta med väska och Wilmer i incheckningen. Efter av-vinkade så undrade Osama (vår fixare) var jag tagit vägen. När jag berättade att jag smet in, blev han lite upprörd och tyckte att jag hade haft tur som inte hade åkt dit på ett 3-timmars förhör av den jordanska säkerhetspolisen.

Jag hade svårt att somna om när jag 03.00 kom hem igen. Konstaterade att dubbelsängen kändes lite väl stor nu.

/osCar





































Vi tittar på drakarna som barnen flyger med

















Pappa & Wilmer bus...

























...och mys.

Inga kommentarer: