06 augusti 2008

Ensam hemma

Vaknade i den numera extremt tysta lägenheten.



















Konstaterade att dubbelsängen var lite väl stor. Bestämde mig för att flytta till det mindre rummet och det andra badrummet.








































VIPS! så blev lägenheten 80 kvm mindre.

Kände mig väldigt ensam nu när W och L åkt hem. Snabbt på med TVn i TV-rummet och lite musik från laptopen i vardagsrummet. Sen åt jag, CNN och Beck frukost tillsammans. Städade sedan upp bamselottot, bowlingsetet och diverse
städprylar som Wilmer spridit i lägenheten. Fixade lite SVT-administration, backade band, rensade hårddisken mm.

Ringde Bert för att kolla om något var på gång. Han hade varit astrött som jag och slappade bara. Han och Irina skulle bara stanna i huset idag. Vi diskuterade ett par eventuella framtida jobb men inget nytt jobb just nu alltså.


Det kom rök utanför fönstren. Jag gick ut på balkongen för att kolla läget, svårt att se var det kom från, såg inga människor. Bäst att ringa Osama så att huset inte brinner upp. Det visade sig bara vara husets vaktmästare som eldade något. Mer dramatik än så blev det inte idag. Gick ut en sväng för att lära mig hitta i området. Köpte lite hämtmat, öl och chips. Käkade och såg sedan en DVD, The Illusionist, en riktigt bra film men mycket snyggt foto. Men man fick ju lite spökhuskänsla när man satt ensam i mörkret i denna enorma lägenhet.

/osCar

Inga kommentarer: